رسانه های اجتماعی یک استراتژی بازاریابی بسیار وقت گیر است که فکر و برنامه ریزی را در پیش می گیرد. این امر می تواند یکی از چالش برانگیزترین حالت های بازاریابی باشد زیرا به کارآیی آن نیاز دارد تا از منظره دیجیتال در حال حاضر شلوغ استفاده کنید.

دیجیتال

صرف نظر از آنچه شما در مورد رسانه های اجتماعی فکر می کنید ، حقیقت سخت این است که برای هر کسب و کاری که امروز سعی در ساختن آن دارد ، ضروری است. این که آیا شما قبلاً آن را امتحان کرده اید و از آن صرف نظر کرده اید ، یا هنوز هم در آنجا سعی در ایجاد آن دارید یا از آن اجتناب کرده اید ، امروز روزی است که یک برنامه رسانه های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهید تا تلاش های بازاریابی آنلاین شما موفق تر شود.

مارک خود را بشناسید

این مرحله برای شرکتهای کوچکتر که هنوز فکر نمی کنند چه کسانی فکر می کنند سخت تر است. اگر شما پیتزا می فروشید ، یک مفصل پیتزا هستید. اگر چاپگر هستید ، خدمات چاپ را ارائه می دهید. درست؟ خوب ، بله و خیر.

پیتزا

مخاطب خود را بشناسید

حالا که شما تصور بهتری نسبت به افرادی که می خواهید باشید ، می توانید مخاطب خاص تری در نظر بگیرید. در حال حاضر ، شما می توانید ببینید که چگونه اولین مرحله به مرحله دوم پیوند می خورد. شما می توانید به یک شخصیت انتخابی تر برای مخاطبان خود نگاه کنید و روی آنچه که آنها را به صفحات رسانه های اجتماعی شما جذب می کند ، تمرکز کنید. مواردی که هنگام تماشای مخاطب هدف خود باید در نظر بگیرید عبارتند از:

     

  • سن
  •  

  • مکان
  •  

  • عنوان شغل
  •  

  • درآمد
  •  

  • نقاط درد (که شغل شما می تواند حل کند)
  •  

  • پرکاربردترین شبکه اجتماعی

کانال های رسانه های اجتماعی فعلی خود را بشناسید

شما باید بدانید که کجا هستید و چطور امروز در رسانه های اجتماعی فعالیت می کنید. این به معنای انجام ممیزی از حضور در رسانه های اجتماعی شما است. لیست چک لیست حسابرسی رسانه های اجتماعی شما:

     

  • امروز از کدام سیستم عامل استفاده می کنید؟
  •  

  • آیا صفحات شما با استفاده از تمام ویژگی های این سیستم عامل مانند عکس ، تصاویر روی جلد ، بیو / درباره و غیره به طور کامل بهینه شده اند؟
     
  • کدام صفحات بهترین نتیجه را کسب می کنند؟
  •  

  • چه پستهایی بهترین نتیجه را کسب می کنند (به عنوان مثال ، پسندیدن ها و اشتراک گذاری ها)؟
  •  

  • چه کسی با شما ارتباط برقرار می کند؟
  •  

  • چند بار ارسال می کنید؟

در اصل ، شما می خواهید آنچه را که کار می کند و آنچه نیست ، تعیین کنید. همچنین می توانید نگاهی بیندازید که صفحات مهمترین چالش برای حفظ در مقایسه با نتایج چیست.

ممکن است نیاز به پایین آوردن برخی از صفحات شما برای تمرکز در کانال های رسانه های اجتماعی باشد که بیشترین حس را برای برند شما ایجاد می کند. این بدان معناست که بسترهای رسانه های اجتماعی بیشترین حس را برای مخاطبان و مشتری ایده آل شما ایجاد می کنند. برای کمک به شما در تصمیم گیری که صفحات را خاموش کنید ، از خودتان دو سوال بپرسید:

     

  1. آیا مشتری ایده آل من احتمال دارد از این سیستم عامل استفاده می کند؟
  2.  

  3. آیا تلاشهای من به من در رسیدن به هر یک از اهداف تجاری خود کمک کرده است؟

اگر به هردو یا هردو پاسخ ندهید ، احتمالاً می توانید بر روی سیستم عاملهای دیگر متمرکز شوید تا بتوانید حضور خود را بر روی اجتماعی تقویت کنید.

یکی دیگر از جنبه های مهم ممیزی ، جستجوی حساب های ناخواسته است. برای مجرمان غیر معمول نیست که برای تعدادی از افراد مظنون حساب های کلاهبرداری تنظیم کنند. حساب های وارد کننده می توانند بسیار مضر باشند زیرا می توانند از تکنیکی استفاده کنند که می تواند شما را از جستجوها سیاه کند. اگر چیزی را یافتید که بتواند یک حساب کاربری تحمیل کننده باشد ، حتماً آنها را فوراً گزارش دهید.

تجزیه و تحلیل رقابتی

یک تحلیل رقابتی پیشرفتهای بیشتری را نیز در صفحه های رسانه های اجتماعی خود ایجاد می کند. می بینید که به نظر می رسد رقبا در حال زدن علامت هستند و در کجا کم می شوند.

نگاه کردن به رقبا همچنین به شما کمک می کند تا ببینید صنعت چه کاری انجام می دهد ، بنابراین می دانید ممکن است فرصت هایی برای منحصر به فرد بودن وجود داشته باشد ، و همچنین مناطقی را که باید در صفحات شخصی خود پوشش دهید.

همچنین می توانید به دنبال سلطه باشید. ممکن است یک رقیب آن را در اینستاگرام بکشد اما در توییتر کاری انجام نمی دهد. این فرصتی دیگر برای شما مسلط می شود. تمام این اطلاعات به شما کمک می کند تا تلاش های اجتماعی خود را برای بیرون از مسابقه تنظیم کنید.

تنظیم و بهینه سازی حساب ها

از یافته های حسابرسی خود استفاده کنید تا به دنبال فرصت هایی برای بهبود پروفایل های موجود خود باشیدضایعات به هر ویژگی موجود توجه کنید تا در صفحاتی که ایجاد کرده اید سوراخ نشود.

اطمینان حاصل کنید که صفحات خود را با اطلاعات تماس ، تاریخچه شرکت و اطلاعات ، توضیحات محصول و خدمات و استفاده مناسب از عکس ها و فیلم ها در هنگام امکان بهینه کرده اید. شما همیشه باید حساب های خود را تأیید کنید تا مطمئن شوید که احتمال افزایش حساب های واردکننده کمتر می شود.

اگر این اولین بار در رسانه های اجتماعی است ، صفحات خود را با استفاده از همان فرض تنظیم کنید تا صفحات خود را بهینه کنید.

ایجاد بیانیه های ماموریت

برای ایجاد یک بیانیه ماموریت عمومی برای صفحات رسانه های اجتماعی خود کافی نیست. در عوض ، شما باید برای هر کانال بیانیه ماموریت ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که می خواهید از هر سیستم عامل از خدمات به مشتری تا ایجاد یک جامعه چه چیزی استفاده کنید.

شما باید در نظر داشته باشید که مشتری ایده آل شما کیست و از نیازها و نقاط درد آنها استفاده می کند تا اظهارات ماموریت خود را بیشتر متمرکز کنید. نه زمینه برای بیان ماموریت وجود دارد:

     

  1. آگاهی از برند
  2.  

  3. راهنمایی و رانندگی به وب سایت خود
  4.  

  5. معاملات فروش
  6.  

  7. درآمد
  8.  

  9. ایجاد مشارکت کنید
  10.  

  11. ایجاد یک انجمن
  12.  

  13. بهبود خدمات مشتری
  14.  

  15. مشغول مطبوعات (به عنوان مثال ، اخبار ، مجلات و وب سایت های صنعت)
  16.  

  17. بازخورد ارزشمند را جمع آوری کنید

همیشه اطمینان حاصل کنید که شما روی ایجاد محتوا مناسب برای ماموریت تمرکز می کنید. این خطوط را از مبهم نگه می دارد ، و شما با ارسال پیام های مختلط شروع به از دست دادن مردم نخواهید کرد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید از Facebook استفاده کنید تا به سؤالات مشتری پاسخ دهید ، از پر کردن فید با اطلاعات تبلیغاتی خودداری کنید.

اندازه گیری ها را تنظیم کنید

اندازه گیری تنها راهی است که می توانید تلاش های اجتماعی خود را نشان دهید. این امر می تواند در شرکت هایی که بودجه لازم برای اجرای بازاریابی رسانه های اجتماعی شما لازم است ، مهم باشد. همچنین مهم است که به ردیابی آنچه انجام می دهید کمک کنید تا بتوانید موفقیت خود را تقویت کنید. برخی از مهمترین معیارها عبارتند از:

     

  • نرخ تبدیل
  •  

  • مدت زمان صرف شده در وب سایت
  •  

  • دستیابی به
  •  

  • مارک ذکر می کند
  •  

  • احساس
  •  

  • کل سهام

با استفاده از معیارهای مناسب ، می توانید مطالب خود را نیشگون بگیرید و حتی در استراتژی خود تجدید نظر کنید. به عنوان مثال ، اگر به طور مداوم به نظر می رسد که در مدت زمان طولانی در یک صفحه خاص ، نشان را از دست ندهید ، ممکن است این پلتفرم برای نام تجاری شما کار نکند.

همچنین می توانید تعیین کنید که بهترین تلاشهای شما بهترین ROI را به دست می آورد. به فراتر از معیارهای غرور نگاه کنید. به سرب ، مراجعه به وب و نرخ تبدیل همه قدرتمند نگاه کنید.

شما می توانید به آزمایش ادامه دهید اما بدانید که ارزش شما کجاست. به این ترتیب ، می توانید پست هایی را که تمایل به کسب بهترین نتایج بر اساس گفته های ماموریت خود دارند ، افزایش دهید. در واقع ، اگر نتایج عالی باشد ، اما به وضوح به بیانیه ای که در ذهن داشتید مربوط نمی شود ، غیرمعمول نیست که بیانیه ماموریت را تغییر دهد. اگر از Facebook برای آگاهی از مارک استفاده می کردید اما به نظر می رسد افراد بیشتری به دنبال خدمات به مشتریان هستند ، تمرکز خود را تغییر دهید تا انتظارات را برآورده کنید.

برنامه جذاب محتوای محتوا

تمام تحقیقات شما و سایر مراحل برنامه شما باید در موقعیت بهتر به شما کمک کند تا بتوانید مطالب خود را برنامه ریزی کنید. مهم نیست که برنامه رسانه های اجتماعی شما چقدر قوی باشد ، اگر همه این موارد را با محتوای جذاب و جذاب دنبال نکنید ، تلاش های اجتماعی شما با شکست روبرو خواهد شد.

برنامه ریزی

یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید تا آنچه را که می خواهید در چه زمان و در چه کانال منتشر کنید نشان دهید. موارد را با استفاده از تصاویر ، اشتراک گذاری پیوند با پست های وبلاگ ، فیلم ها و متن هوشمندانه ترکیب کنید تا افراد درگیر شوند. تقویم شما باید برای تیم شما قابل کنترل باشد و زمان مطلوب ارسال را در نظر بگیرید.

بر اساس گفته های ماموریت خود با ترکیبی متعادل همراه شوید. تعدادی فرمول وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شاید ساده ترین قانون ۸۰/۲۰ باشد که ۸۰٪ به اطلاعات ، آموزش و سرگرمی اختصاص یافته و ۲۰٪ آن نیز به فروش اختصاص یافته است. همچنین قانون ایده سوم وجود دارد ، که یک سوم ایده های مشترک را از رهبران فکر ، یک سوم تعامل شخصی با پیروان شما و یک سوم برای تجارت شما با هدف تبدیل و ایجاد سود فراهم می کند.

ایده

در کل ، شما برای ایجاد محتوای قوی راه های مختلفی دارید:

     

  • اعمال نفوذ در محتوای وبلاگ خود
  •  

  • خنثی کردن سایر اقدامات بازاریابی مانند صفحات فرود ، ویدئو ، پیشنهادات و موارد دیگر
  •  

  • ارسال و به اشتراک گذاری اخبار صنعت
  •  

  • استفاده از تأثیرگذار
  •  

  • محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
  •  

  • نکات و ترفندهایی مانند دستور العمل ها یا روش های غیرمعمول برای استفاده از محصولات خود
  •  

  • پرسیدن سؤالات پیروان برای ایجاد مکالمات
  •  

  • استفاده از هشتگ برای کمک به تولید بیشتر UGC

افکار نهایی

برنامه رسانه های اجتماعی به شما در ایجاد شوخ طبعی تعامل کمک می کندمخاطبان خود را برنامه شما باید رشد کند و انطباق یابد زیرا مخاطب شما آنچه را که از شما می خواهند به شما نشان می دهد. با یک برنامه محکم و ارزیابی مجدد مداوم ، بهترین نتیجه را از تلاشهای بازاریابی اجتماعی خود می گیرید.