هنگامی که شما یک سایت تجارت الکترونیکی آنلاین یا تجارت دیجیتال را اداره می کنید ، میزان حفظ شما نیرویی قدرتمند در حفظ و به کار انداختن تجارت شما است. مهم نیست که چه تعداد از مشتریان بالقوه و مشتری های شما را بدست آورید ، به معنای هیچ چیز بدون توانایی حفظ آنها و ادامه سود و ارائه خدمات برتر نیست.
دیجیتال

برای اینکه حداکثر تلاش های بازاریابی و فروش دیجیتالی خود را به حداکثر برسانید ، ضروری است که اصول نرخ حفظ ، نحوه تجزیه و تحلیل داده های نگهداری مشتری را درک کرده و از آن اطلاعات برای افزایش نرخ نگهداری در طول زمان استفاده کنید.

بیاموزید که چگونه با دنبال کردن نکات مفید ، ترفندها و ابزارهای موجود در مقاله زیر ، مشتریان فعلی خود را درگیر و راضی نگه دارید.

نرخ نگهداری چه مواردی است؟

نرخ نگهداری وب سایت شما یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) است که میزان مشتری یا مشتری را چسبیده یا خریدهای مکرر را اندازه گیری می کند. برای راه اندازی های آنلاین و مشاغل مرتبط ، این متریک با مقایسه نرخ ثبت نام و رها کردن برنامه یا نرم افزار شما قابل پیگیری است. به نوبه خود ، کارآفرینان می توانند این معیار را با مقایسه تعداد مشتری های برگشتی خود نسبت به کار یک طرفه برای همان نوع پروژه هایی که پتانسیل تکرار کار را دارند ، اندازه گیری کنند.

طبق گفته اینوپس ، برای جذب مشتری جدید برای تجارت شما ۵ برابر هزینه در مقایسه با نگه داشتن یک شخص موجود می تواند هزینه کند. برای به حداقل رساندن هزینه های فروش تجاری و هزینه های بازاریابی خود برای سرمایه گذاری در سایر زمینه های کسب و کار خود ، بسیار مهم است که نرخ نگهداری خود را یاد بگیرید و چگونه می توانید با گذشت زمان آن را افزایش دهید.
سرمایه گذاری

تجزیه و تحلیل میزان احتباس شما

خوشبختانه ، سیستم عامل ها و خدمات دیجیتال به تعداد زیادی از داده ها دسترسی دارند که می توانند اطلاعات مهمی در مورد عملکرد کلی تجارت و فعالیت مشتری به اشتراک بگذارند. با این حال ، پیدا کردن ، تفسیر و استفاده از این داده ها می تواند برای برخی از آنها گیج کننده باشد ، به خصوص اگر در بازاریابی دیجیتال تازه وارد و اندازه گیری آنالیز به طور کلی هستید.

مهمترین اطلاعاتی که تجزیه و تحلیل ها و داده ها در اختیار شما قرار می دهند ، درک چگونگی تفکر و عملکرد مشتریان بالقوه و موجود شما است. هنگامی که می توانید به این بینش ها دسترسی پیدا کنید ، می توانید برای بهینه سازی مشتری و افزایش میزان حفظ اطلاعات ، فرآیندهای بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید. اطلاعاتی مانند تعداد مشتریهای برگشتی و نقاط بازشونده به صاحبان مشاغل کمک می کند آزمایش A / B را بر اساس داده های دقیق انجام دهند و یک استراتژی مبتنی بر تحقیق برای رشد آینده تهیه کنند.

برای تجزیه و تحلیل میزان حفظ خود ، روشهای زیر را امتحان کنید:

سؤالات صحیح را بپرسید: هرگونه اطلاعات یا اطلاعاتی درباره نرخ نگهداری مشتری شما فقط به اندازه سؤالاتی که می پرسید مفید است. در پایان روز ، شما باید بدانید که هدف شما از ارائه این تحلیل ها به چه هدف است. به عنوان مثال ، برخی از دارندگان مشاغل ممکن است علاقه مند باشند که مشتری در مورد کالاها یا خدماتشان بی علاقه باشند ، یاد بگیرند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است بخواهند بدانند محصولات یا خدماتی که مردم خریداری می کنند ، به نظر می رسد که از آنها راضی هستند.

قبل از شروع به تجزیه و تحلیل نرخ های نگهداری خود ، به تنهایی خود یا تیم خود بنشینید تا نوع پاسخهایی را که می خواهید داده های شما را نشان دهد طوفان کند. لیستی از سوالات ایجاد کنید ، در مورد مناطق مشکل فعلی خود فکر کنید ، و در مورد چگونگی پیوند این دو حوزه تجارت خود با یکدیگر بحث کنید.

شروع به جمع آوری داده های نرخ حفظ : هنگامی که سؤالات خود را ایجاد کردید ، زمان آن رسیده که دسترسی و جمع آوری داده های خود را شروع کنید. بسترهای نرم افزاری مانند گوگل Analytics می توانند به شما کمک کنند تا اطلاعات لازم را برای ردیابی احتباس خود جمع کنید. همچنین می توانید اطلاعات مربوط به فروش گذشته را با یکدیگر مقایسه کنید تا ببینید اگر مشتری تجارت الکترونیکی آنلاین هستید کدام یک از فروش های مکرر را انجام داده اند.

پس از پیدا کردن راهی برای جمع آوری دقیق و آسان داده های خود ، می توانید شروع به تجزیه و تحلیل یافته ها کنید. شما می توانید با مقایسه چگونگی عملکرد و سایت خود در عملکرد و عملکرد چگونگی اثبات تجزیه و تحلیل ، صحت سؤالات ، پاسخ ها و داده های خود را آزمایش کنید. اگر بعد از خرید اول متوجه نرخ خاموشی روزنامه های بزرگتر از پیش بینی شده یا عدم بازگشت مشتری می شوید ، ممکن است نرخ نگهداری کلی شما به اندازه آن چیزی که در ابتدا فکر می کردید نبوده باشد.

با تجزیه و تحلیل نرخ حفظ مشتری ، می توانید بینش ارزشمندی در مورد چگونگی تشویق مشتریان برای بازگرداندن محصول خود بدست آورید. این که متوجه شوید منطقه ای از وب سایت شما است که می تواند به کمال برسد یا بازنگری محصولات خود را ارائه می دهد ، از نتایج تحلیل احتباس خود برای ساده تر کردن خدمات خود و تشویق پرورش روابط استفاده کنید.

چگونه نرخ نگهداری خود را افزایش دهیم

اکنون که شما تصور روشنی در مورد میزان نگهداری فعلی خود دارید ، چگونه می توانید بطور دقیق و مؤثر افزایش دهیدنرخ نگهداری شما در طول زمان؟

طبق مطالعه ای که توسط Harvard Business Review انجام شده است ، افزایش در میزان حفظ مشتری شما فقط ۵٪ می تواند درآمد شما را در هر جایی بین ۲۵ تا ۹۵٪ افزایش دهد. اگر شما علاقه مند به نتیجه ای از این دست هستید ، با تمرکز بر رضایت مشتری های فعلی خود و بازگشت مجدد بیشتر باید از نظر استراتژی های بازاریابی و فروش خود اولویت کسب کنید.

وفاداری مشتری به معنای زیادی است که می تواند نرخ حفظ مشتری شما و به طور کلی یک برند تجاری و تجاری موفق را افزایش دهد. هنگامی که مشتریان اطمینان داشته باشند که محصول یا خدمات شما به نفع آنها ادامه خواهد یافت ، آنها به احتمال زیاد به دنبال گزینه های جایگزین یا لغو اشتراک خدمات شما نیستند.

برای افزایش نرخ نگهداری ، این نکات و ترفندها را در روشهای فروش فعلی بازاریابی و فروش دیجیتال خود پیاده کنید:

۱ ٫ یک اصل شخصی با همه تاکتیک های مدیریت ارتباط با مشتری ایجاد کنید

در دنیای خرید مدرن ، حفظ یک دیدگاه مشتری محور به شما کمک می کند تا در یک بازار اشباع بمانید و در ذهن مشتری خود به یاد ماندنی باشید. نرخ نگهداری شما به روابطی که با مشتریان خود دارید و استفاده از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بسیار وابسته است ، و نرم افزار می تواند به شما در حفظ سهولت این روابط کمک کند.

با استفاده از نرم افزار CRM که به راحتی قابل استفاده بوده و برای هر یک از مشخصات مشتری قابل تنظیم است ، می توانید به شما امکان دسترسی به پیام های شخصی شده ، چک های شخصی و پیگیری های پس از خرید را پیدا کنید تا مطمئن شوید مشتری هنوز از تجربه خود با محصول شما یا سرویس.

۲ After پس از خرید برای مشتریان سودمند باشید و ادامه دهید

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید فراموش کردن مشتری است که کالایی یا خدماتی را از شما خریداری کرده است. مشتریان بازده و حفظ شده بسیار سودآور هستند و در حال حاضر درک کاملی از برند شما و دقیقاً آنچه انجام می دهید داشته باشید.

این افراد برای شما از لحاظ اقتصادی سود برده اند ، بنابراین توپ در سبد خرید شماست تا همچنان به نفع آنها باشد. ابتدا اطلاعات مربوط به فروش را با آنها به اشتراک بگذارید ، تخفیف های منحصر به فرد ارائه دهید و در صورت داشتن سؤال یا نگرانی در مورد محصول یا خدمات شما ، در هر لحظه خط ارتباطی باز را در دسترس آنها قرار دهید. به مشتری اصلی خود بگویید که از آنها قدردانی می کند تا شانس شما را برای ارائه خدمات یا کالاهای طاقچه شما به حداکثر رساند.

اقتصادی

۳ ٫ موفقیت و رضایت مشتری دیگر را به نمایش بگذارید

بسیاری از تاکتیک های دیگر وجود ندارد که به شما امکان می دهند ضمن داشتن بینش ارزشمند در ارائه محصول خود ، یک سرویس تعاملی ایجاد کنید. بررسی های مشتری نه تنها نشان می دهد که محصول شما چگونه می تواند زندگی روزمره خود را ارتقا بخشد.

مشتریان موجود را ترغیب کنید تا نظرات خود را در مورد تجربه خود با تجارت خود ترک کنند. این نه تنها آنها را به سمت وب سایت و محصولات شما باز می گرداند بلکه اطلاعات مفیدی را در مورد کیفیت محصول یا خدمات شما در اختیار مشتریان بالقوه قرار می دهد.

علاوه بر این ، از کانال های رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک گزارش مثبت استفاده کنید ، و مارک تجاری خود را با مشتری قبلی خود مشخص کند. سعی کنید یک هشتگ منحصر به فرد برای تجارت خود ایجاد کنید و آن را در محتوا و اطلاعات پیگیری شده برای مشتری خود انجام دهید. این عمل می تواند برای مشتری و تجارت مفید باشد ، زیرا به مشتری اجازه می دهد تا محتوا ایجاد کند و آنچه را که در مورد خدمات شما دوست دارد ، به اشتراک بگذارد و در عین حال نوع دیگری از بررسی مشتری را نیز برای شما فراهم کند که شما می توانید در هر زمان به آن دسترسی پیدا کنید.

همچنین اگر یک مشتری کافی داشته باشید ، می توانید مطالعات موردی را در مورد چگونگی بهره مندی از خدمات یا کالای شما از یک تجارت یا فرد مشهور کسب کنید. وقتی افراد یک فرد یا مارک تجاری را تشخیص می دهند ، احتمالاً با محتوا تعامل برقرار می کنند و با مارک شما آشنا می شوند و باعث ایجاد خریدهای مکرر و نرخ نگهداری مشتری می شوند.

حفظ مشتری نه تنها می تواند به شما در افزایش بودجه فعلی در بازاریابی و فروش کمک کند بلکه می تواند به شما در توسعه وفاداری به برند ، مراجعه به مراجعات و همچنین افزایش خدمات شما کمک کند. به سادگی جذب مشتریان جدید به نام تجاری شما کافی نیست تا در یک حوزه دیجیتال اشباع مرتبط با آن باشید.

هنگامی که می دانید چگونه به طور دقیق به تجزیه و تحلیل دسترسی داشته باشید و اطلاعات فعلی درباره میزان نگهداری خود را تجزیه و تحلیل کنید ، می توانید زمان خود را صرف ساده سازی قیف فروش خود و بهینه سازی فرایندهای بازاریابی خود برای مشتریان موجود کنید. وقت بگذارید تا شخصاً به مشتریان باقیمانده خود دسترسی پیدا کنید و یک تجارت سالم را در قبال گزارش مشتری حفظ کنید.

در پایان روز ، اگر بخواهید اقدامات مناسبی را برای بهبود شغل خود انجام دهید ، تجزیه و تحلیل و بینش فقط ارزشمند است. قبل از شروع به تجزیه و تحلیل داده های خود ، وقت بگذارید تا در مورد شغل ، وب سایت و استراتژی فعلی حفظ مشتری خود به صورت انتقادی فکر کنید. آنچه را که فکر می کنید مناطق مشکل دارید مشخص کنید ، و پس از دریافت تحلیل نگهدارنده فعلی خود ، Compافکار اولیه شما به داده ها هستند این عمل به شما کمک می کند تا عملکردهای تجاری خود را به طور متفاوتی درک کنید تا بتوانید استراتژی حفظ مشتری خود را به جلو حرکت دهید