پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ ، صنعت اتومبیل سازی ایالات متحده ۱۴ میلیارد دلار برای تبلیغات دیجیتال هزینه کند ، رشدی ۱۳ درصدی در سال. این رشد چشمگیر اهمیت کانال های دیجیتال را برای این بخش نشان می دهد و رقابت برای جلب توجه دوستداران خودرو شدید است.

دیجیتال

طبق گفته Autotrader ، بیش از ۷۰٪ از فناوری های هزاره جوان و ویژگی های سرگرمی به عنوان “باید” در هنگام خرید خودرو در حالیکه ۶۱٪ از خریداران خودرو از ویدئو برای تحقیق استفاده می کنند.

نکته اصلی موفقیت در یک کمپین موفقیت آمیز در بازاریابی ، خلاقیت ، فشار آوردن به تپش قلب و به یاد ماندنی است.

خلاقیت

در این وبلاگ ، ما ۵ مورد از موثرترین کمپین های خودرو را برای ارائه الهام بخش برای موفقیت در بازاریابی بررسی می کنیم.

۱ ٫ شورولت – “بهترین روز تا کنون”

شورولت در تلاش برای جلب هزاران سال و دوری از چهره “قدیمی” خود ، کمپین #BestDayEver را در روز آوریل احمق راه اندازی کرد.
احمق

این کمپین متشکل از تأثیر گذاران و افراد مشهور “Acts of Awomenomeness” بود ، بازیگرانی چون Alec Baldwin و Olivia Wilde کلاسهای کالج را به عنوان معلمان جایگزین گرفتند ، در حالی که هنرمند Kelly Clarkson میزبان ناهار برای مادران جدید بود.

برای ارتقاء کمپین و افزایش آگاهی از برند ، شورولت با YouTube همکاری کرد تا بتواند یک جریان زنده هشت ساعته از رویدادهای میزبان Jon Dore / Garfunkel و Oates را که در طول روز به روز رسانی می کردند.

“ما باید لحظاتی از اختلال ایجاد کنیم که توجه مردم را به خود جلب کند (و شاید خسته کننده) ، مصرف کنندگان را از طریق کانال ها درگیر کرده و در را برای ایجاد روابط آینده باز کند” – نماینده شورولت

این کمپین با هشتگ #BestDayEver با ایجاد ۱٫۵ میلیارد برداشت در رسانه های اجتماعی موفقیت بزرگی به همراه داشت ، در حالی که ۳ میلیون نفر جریان زنده YouTube را مشاهده می کردند و ۷۵ درصد از مشارکت ها از افراد جوانتر از ۳۵ سال مشاهده می شد.

غذای آماده: در هنگام استفاده از روش مناسب ، آنفلوانزها می توانند در تبلیغ برند بسیار مفید باشند. علاوه بر این ، راه اندازی در یک روز مشخص (مانند احمق های آوریل) می تواند راهی برای ارتباط با مشتریان به بهترین وجه ممکن – استفاده از طنز – ارائه دهد. بنابراین ، از خلاق بودن نترسید و از تأثیرگذار مربوطه برای نشان دادن نام تجاری خود استفاده کنید.

۲ ٫ فورد – “سعی کنید بیشتر”

هنگامی که کمپین “تلاش بیشتر” فورد در سراسر کانادا راه اندازی شد ، هدف این کمپین این بود که مصرف کنندگان سعی کنند چیزهای جدیدی را برای پیوند با طراحی مجدد اخیر مدلهای اصلی خود بکشند.

برای دستیابی به این هدف در بازار کانادا ، فورد میزبان رویدادهای زنده بود که مصرف کنندگان را تشویق به انجام فعالیت هایی مانند پرتاب تبر ، گاو نر مکانیکی و نبرد MMA می کرد. این رویدادهای زنده همچنین شامل اتومبیل های اصلی مدل فورد بود که برای دیدن و تست درایو مصرف کنندگان در سایت نمایش داده می شد

برای تبلیغ این کمپین ، “بیشتر تلاش کنید” در شبکه های رسانه های اجتماعی و تلویزیون تبلیغ شد.

takeaway: به عنوان یک برند ، این مهم است که از فرصت هایی مانند طراحی مجدد یا rebranding برای اتصال مجدد با مشتریان استفاده کنید. فورد با استفاده از طیف وسیعی از رویدادهای خلاقانه ، راهی جدید به عنوان یک مارک سرگرم کننده و خلاقانه در حالی که محصول اصلی خود – اتومبیل را نشان می دهد – خودداری کرد.

۳ ٫ Mustang – “Speed ​​Dating”

برای تعطیلات آخر هفته ولنتاین ، فورد تصمیم گرفت با استفاده از یک راننده دانشجویی زن ، مخاطبان را به سمت فیلم شوخی Mustang بکشاند تا به این کلیشه بپردازد که زنان راننده خوبی ندارند.

دانشجو

برای دستیابی به این هدف ، آنها با یک آژانس استعدادیابی همکاری کردند که بازیگران جوان را برای حضور در یک نمایش جدید دوستانه به استماع می برد و با “ستاره” این نمایش ملاقات می کردند تا برای نمایش انتخاب شوند.

برای بازیگران ناشناخته است ، “ستاره” راننده شیرین کاری بود که آنها را به سمت رانندگی در موستانگ مجهز به دوربین مخفی دعوت می کند. در ابتدا راننده شیرین کاری وانمود می کند که با رانندگی مقابله می کند ، اما مهارت های شیرین کاری خود را برای کار با ۳۶۰ و سرعت فراوان می گذارد.

این ویدئو ثابت شد موفقیت آمیز این ویدئو است که به سرعت ویروسی می شود ، و با کسب ۱۲ ۱ ۸ میلیون بازدید در YouTube.

گریز: نترسید که به مسائل اجتماعی بپردازید و یک کمپین را از پیش تصور کنید – در این حالت ، این واقعیت است که زنان نمی توانند رانندگی کنند. استفاده از فیلم همچنین راهی هوشمندانه و جذاب برای دریافت پیام به طریقی است که کلمات نمی توانند.

۴ ٫ پورشه – “عملاً پورشه”

پورشه VR Experience را در ایالات متحده برای مشتریان خود تجربه کرد تا هیبریدی جدید الکترونیکی Panamera 4 و ویژگیهای فناوری آن را تجربه کنند.

از طریق یک برنامه VR ، این برند روند فیلمبرداری و “ساخت” تجربه با فناوری و دوستداران اتومبیل را نشان داد.

آگاه از این واقعیت که همه افراد به فناوری VR دسترسی نداشتند ، تیم بازاریابی پورشه ۵،۰۰۰ لیمیت را ایجاد کردنسخه بیننده گوگل Cardboard با نام تجاری Porsche.

هر بیننده برای شبیه سازی چرم شیک داخلی مدل ها از چرم فاکس پیچیده شده بود و یک کد قابل اسکن را در اختیار شما قرار می داد تا به راحتی افراد را به سمت برنامه هدایت کند. بنابراین وقتی تماشاگر تلفن های هوشمند خود را به بیننده Cardboard می گذارد ، فوراً هدست VR – و یکی را نشان می داد که تجربه PEC را نشان می داد ، برخلاف هر کاری که این برند در گذشته انجام داده بود.

بینندگان به تأثیر گذاران ، وفاداران پورشه و خریداران بالقوه فرستاده می شدند و فقط در ماه اول ۲ ٫ ۲ x درایوهای تست مجازی بیشتر از درایوهای تست واقعی از نمایندگی های فروش ۱۸۸ ایالات متحده را تسهیل می کردند.

آماده سازی: فن آوری های جدید روش های منحصر به فردی برای تعامل با مشتریان ارائه می دهند. ماهیت همهجانبه VR و AR فرصتی را برای مارک ها فراهم می کند تا افراد را بدون داشتن آنها در ماشین های خود قرار دهند که واقعاً مجبور هستند در آنجا به معنای جسمی قرار بگیرند. هرچه محبوبیت این فناوری ها افزایش یابد ، دامنه صنعت خودرو نیز فراهم خواهد شد.

۵ ٫ CarMax – “درخت مراقبت”

برای راه اندازی موفقیت آمیز دو فروشگاه جدید به بازارهای جدید بوستون و ماساچوست ، کارماکس می خواست با بازاریابی خود کاری متفاوت انجام دهد.

با ترکیب فناوری و رسانه های اجتماعی ، این برند به این موضوع پرداخت که چه مسائلی برای مردم محلی در فصل تعطیلات مهم است. براساس این بینشها ، CarMax با “Cradles to Crayons” ، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در بوستون که به کودکان بی خانمان یا با درآمد کم درآمد اقلام ضروری را ارائه می دهد ، همکاری کرد.
بی خانمان

از طریق مشارکت ، CarMax نمایشگر درخت تعاملی را تنظیم کرد که به مصرف کنندگان امکان می دهد از آیپد ها برای انتخاب یک هدیه برای یک کودک نیازمند از جمله لباس های زمستانی و لوازم جانبی استفاده کنند.

شرکت کنندگان برای به اشتراک گذاشتن کمک های مالی و پیام های خود به رسانه های اجتماعی رفتند که ۷٫۹ میلیون برداشت ، ۴۲۵ مشغول و ۶۸۳K بازدید ویدیویی ایجاد کرده است.

Takeaway: لازم نیست هر کمپین جهانی یا ملی باشد. از هدف قرار دادن بازارهای محلی نترسید و به دنبال صنایعی مانند بخش غیرانتفاعی برای افزایش آگاهی از برند و همچنین ایجاد تغییر در یک جامعه باشید.

یک کمپین بازاریابی موفق و کارآمد با بهره گیری از تمام ابزارها و فرصتهای موجود برای موفقیت آن.

از دیجیتال و فناوری به نفع خود استفاده کنید. برندهایی که از امتحان کردن چیزهای جدید نمی ترسند ، اغلب تأثیر ماندگار و مثبتی را در برند خود مشاهده می کنند. بنابراین ، هرگز فرصتی برای تعجب و خوشحال کردن مصرف کنندگان نگذارید ، یا حتی چیزی را پس بدهید

ایجاد وزوز ، ارتباطات عاطفی و ایجاد چیزی برای صحبت کردن درمورد همه افراد ، در این امر نقش ایفا می کند. اگر داستان شما ارزش اشتراک گذاری را داشته باشد ، خواهد بود.