تبلیغات کلیکی گوگل یا تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک گوگل Google AdWords چیه؟

و تبلیغات در موتورهای جستجوگر یکی از محبوب ترین روشای تبلیغات پرداخت واسه کلیک یا همون PPC هستش.

این وسیله بازاریابی اینترنتی به شما امکان قرار دادن تبلیغات در یافته های جستجوی گوگل واسه بیشتر دیده شدن و کلیک خوردن لینک هاتون رو میده. مثلا شما واسه کلید واژه مورد نظر ، هزینه می پردازید، در این حالت موتورهای جستجوگر موظف به نمایش لینک شما (نه حتما در جزو اولین یافته های) در جستجوهایی که شامل این کلید واژه می شن، هستن. با ویرلن همراه باشین ؛

درواقع در تبلیغات کلیکی گوگل هر وقتی که شما کلیک بخوره، یا بازدید کننده ای به وبسایتتان مراجعه کنه، باید به این موتورهای جستجوگر هزینه ای بپردازید. اگه PPC شما به درستی بکنه، این هزینه ناچیز میشه. چون همونطور که می تونین تصور کنین این بازدید کاربر، ارزش بیشتری نسبت به هزینه پرداختی واسه کلیک اونو داره. به بیان دیگه اگه شما واسه هر کلیک ۳ دلار بپردازید، و بازدید اون کاربر منتهی به خرید ۳۰۰ دلاری اون از وبسایتتان بشه، در این حالت شما سود زیادی رو بدست آوردین.

دلار

واسه راه اندازی کمپین موفق تبلیغات در گوگل موارد بسیاری رو باید در نظر بگیرین:

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب

  • سازماندهی این کلمات کلیدی در کمپینای تبلیغاتی

  • آماده سازی PPC واسه صفحه فرود یا همون Landing Page

  • سازماندهی لندینگ پیج مناسب واسه اندازه تبدیلای بهینه

جالبه بدونین که موتور جستجوگر گوگل بعضی از استانداردای سئو رو در بخش خود هم برقرار کرده و اگه شما یه سئو کار با تجربه باشین در بخش تبلیغات گوگل هم موفق تر هستین . چون گوگل از بازاریابانی که کمپینای PPC در رابطه و هدفدار تولید می کنن، هزینه کمتری واسه هر کلیک تبلیغاتی دریافت می کنن. اگه تبلیغات و لندینگ پیج شما واسه کاربران به درد بخور باشه، گوگل واسه هر کلیک، هزینه کمتری دریافت کرده، که این واسه سوددهی بیشتر تجارت شما خیلی مهمه. به طور خلاصه، اگه به فکر به کار گیری تبلیغات گوگل هستین، اول روش درست اجرای اونو بیاموزید.

تبلیغات در گوگل ادوردز Google AdWords چیه؟

گوگل ادوردز مطمئنا محبوبترین سیستم PPC در دنیا هستش. وسیله AdWords به صاحبان کار و کاسبی امکان تولید تبلیغاتی که در یافته های جستجوهای گوگل (و دیگه پلتفرمای وابسته به اون) نمایان می شن رو، میده.

AdWords طبق سیستم “پرداخت واسه هر کلیک” عمل می کنه. بدین صورت که کاربران، که اینجا همون بازاریابان هستن، واسه کلیک بر کلمات کلیدی مشخص، هزینه ای می پردازن. هر زمان که جستجویی صورت میگیره، گوگل به دنبال کلمات کلیدی به اصطلاح اسپانسر شده به وسیله بازاریابان میشه، تا “بهترین نتیجه” رو در صفجه اول به نمایش بزاره. “بهترین نتیجه” براساس فاکتورهای متفاوتی تعیین می شه. فاکتورهایی چون کیفیت و ربط داشتن کلمات کلیدی و کمپینای تبلیغاتی، و البته اندازه مبلغ پرداختی واسه هر کدوم از این کلمات.

اگه بخوایم به صورت تخصصی تر به این موضوع بپردازیم، باید اول با معنی CPC هم آشنا شیم.

CPC یا Cost-Per-Click به هزینه دقیقی که واسه هر کلیک می پردازید، می گن.

نکته مهم اینجا، نقش رقیبان شما در هزینه پرداختی واسه هر کلیک هستش. در واقع گوگل ادوردز با در نظر گرفتن بالاترین پیشنهادات واسه هر کلیک، هزینه پایانی رو تعیین می کنه. میشه این سیستم رو مزایده هم نامید.

انتخاب سایت شما به وسیله موتورهای جستجوگر،واسه نمایش در صفحه اول یافته های، به ۲ عامل اصلی بستگی داره:

  • رنک تبلیغات بازاریاب یا همون Advertiser’s Ad Rank

  • امتیاز کیفی

Advertiser’s Ad Rank براساس CPC یا همون هزینه پرداختی واسه هر کلیک که قبل تر به توضیح اون پرداختیم، و البته امتیاز کیفی شما،  تعیین می شه.

این سیستم با در نظر گرفتن بودجه بازاریابان، اجازه دسترسی به مشتریان احتمالی رو میده.

سازماندهی یه کمپین تبلیغاتی پرداخت واسه هر کلیک به دلایل بسیاری، واسه پیشرفت تجارت شما ارزشمنده. یکی از این دلایل، موتور جستجوگر محبوب گوگل هستش که ترافیک بزرگی رو همیشه ایجاد کرده و باعث نمایش و کلیک خوردن تبلیغات شما هستش. اینجا کلمه نمایش از Impression  میاد. نمایش اینجا به معنی فقط دیده شدن تبلیغ شما هستش و با کلیک خوردن یه تبلیغ فرق داره. اندازه نمایان شدن تبلیغات پرداختی براساس کلیک شما، بستگی به داره. با این حال فاکتورهای دیگری هم در این موثر هستن. ما اینجا به چند عامل مهم واسه موفقیت کمپین تبلیغاتی PPC می پردازیم:

  • ربط کلمات کلیدی یا Keyword Relevance

تولید لیست کلمات کلیدی واسه تبلیغات PPC ، گروه های مشخص از کلمات کلیدی و متن مناسب تبلیغاتی.

اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که، تحقیق واسه کلمات کلیدی PPC میتونه بسیار زمان بر باشه. با این حال کل کمپین تبلیغاتی پرداخت واسه هر کلیک شما، دور کلمات کلیدی شما بوجود اومده. پس دقت در انتخاب این کلمات مهمترین بخش واسه این نوع کمپینای تبلیغاتی هستش. موفق ترین بازاریابان AdWords پیوسته لیست کلمات PPC خود رو اصلاح کرده تا همیشه به روز باشن.

  • کیفیت صفحه لندینگ پیج Landing Page Quality

خلق صفحات فرودی باکیفیت با محتواهای در رابطه و دارا بودن گزینه های در رابطه واسه انجام عملیاتای لازم مانند خرید، سفارش، عضویت وغیره.

  • امتیاز کیفی یا Quality Score

امتیاز کیفی، امتیازیه که گوگل با در نظر گرفتن ربط داشتن و کیفیت کلمات کلیدی، لندینگ پیج، کمپینای PPC ، تعیین می کنه. بازاریابان با امتیاز کیفی بالاتر، از کلیکای تبلیغاتی بیشتر با هزینه کمتر بهره مند می شن.

  • مدیریت کمپینای تبلیغات کلیکی گوگل

آموزش تبلیغات در گوگل

وقتی که کمپینای پرداخت واسه هر کلیک خود رو راه اندازی کردین، باید پیوسته اونا رو نظارت کرده تا از درستی کارکرد اونا مطمئن شید. یکی از راه های موفقیت در این مورد، فعالیت پیوسته در حساب یا حساب خود هستش. شما باید همیشه کارکرد حساب خود رو بررسی کرده، و واسه بهینه سازی کمپین خود تغییرات و اصلاحات زیر رو، دید کنین:

  • کلمات کلیدی “پرداخت واسه کلیک “خود رو اضافه کنین.

واسه پیشرفت کمپین پرداخت واسه هر کلیک خود، کلمات کلیدی مربوط به تجارتتان رو تولید کنین.

  • کلمات غیر کلیدی رو هم اضافه کنین

در این حالت شما می تونین کلماتی که نمی خواین جزو دسته بالا قرار گیرند رو، واسه صرفه جویی در هزینه، اضافه کنین.

  • گروه های تبلیغاتی رو طبقه بندی کنین

واسه تقویت CTR  ( کلیک به وسیله رتبه) و امتیاز کیفی خود، می تونین گروه های تبلیغاتی رو طبقه بندی کنین. با این کار صفحات فرودی و محتواهای تبلیغاتی هدف دار تری رو، تولید می کنین.

  • کلمات گرون PPC رو بررسی کنین

کلمات گرون ای که کارکرد قابل قبولی نداشتن رو شناسایی و خط بزنین.

  • صفحات فرودی رو بهتر کرد

واسه بهبود نرخای تبدیل و هم خوانی صفحات فرودی با جستجوهای کاربران، همیشه باید صفحات فرودی با محتواهای در رابطه و گزینه های در رابطه واسه انجام عملیاتای لازم مانند خرید، سفارش، عضویت وغیره رو اصلاح و بهتر کرد.

نکته آخر اینکه ؛ شناخت بیشتر درباره تبلیغات کلیکی گوگل میتونه به شما در و هم اینکه هم کمک کنه.