رابطه دوی سرعت و چربی سوزی

حتما بیشتر شما میدونید تمرینات اینتروال باشدت بالا که با اختصارHIIT انجام متناوب یه تمرین شدید مثل دویدن و یه تمرین هوازی با شدت کم مثل راه رفتن واسه ۳۰ ثانیه واسه کل تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز می تونه مقدار چربی بیشتری بسوزونه نسبت به تمرین هوازی با شدت متوسط واسه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در روز.

اما جالبه بدونین تحقیقات جدید آشَکار کرده حتی با تمرین HIIT در وقتی کمتر از اینم می تونین از شر چربیا خلاص شید محققان کانادایی دسته ای از افراد رو به دو گروه تقسیم کردن یه گروه به مدت شش هفته سه بار در هفته هر بار۳۰ تا ۶۰ دقیقه به دویدن ملایم و یکنواخت پرداختن و گروه دیگه سه بار در هفته تمرین دوی سرعت انجام دادن شامل چهار تا شش فاصله ۳۰ ثانیه ای با چهار دقیقه استرات بین هر ۳۰ ثانیه

در آخر مشخص شد گروهی که تمرینات اینتروال دو سرعت انجام می دادن نسبت به گروه مقابل بیشتر از دو برابر چربی سوزوندن و بیشتر از نیم کیلوگرم بر عضلاتشون اضافه شد .

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش ورزش و سلامت سایت

  • مطالب در رابطه