بیشتر ما حتی اگه چاق نباشیم ، بازم بدمون نمیاد چند کیلو وزن کم کنیم و اندام متناسب تری داشته باشیم. اینجاس که پای شکلای جور واجور و اقسام رژیمای کاهش وزن به زندگی مون باز می شه.

رابطه باحال چاقی و لاغری با ماه تولدتون!

رابطه چاقی و لاغری با ماه تولد

از رژیم سوپ کلم گرفته تا رژیم گریپ فروت، خام خواری، شمارش کالری و… تجربه نشون میده که خیلی وقتا این برنامه های کاهش وزن که واسه خاله و دخترخاله و دوست نزدیک مون جواب داده. به درد مانمی خوره و تنها چیزی که واسه مون باقی میذاره پوست خراب، ریزش مو و یه اشتهای سیری ناپذیره. تا حالا با خودتون فکر کردین که شاید ندیده گرفته شدن ویژگیای فردی که ماه تولدمون در وجود ما میسازه و ما رو تبدیل به یه نمونه منحصر به فرد می کنه، باعث می شه نتونیم با این رژیما وزن کم کنیم؟

فروردین ( برج حمل )

احتمال اینکه متولدان برج حمل یا همون ماه فروردین اصلا احتیاجی به از دست دادن وزن نداشته باشن، خیلی بالاست. متولدان این ماه معمولا اضافه وزن چندانی ندارن و با ۴-۵ کیلو کاهش وزن دوباره می تونن به دوران بالاترین درجه خودشون برگردن و تناسب اندام پیدا کنن. یکی از خوشبختیای بزرگ متولدان ماه فروردین، بالابودن متابولیسم یا سوخت و ساز پایه بدن شونه.

البته بعد از گذشت فصل زمستون، فعالیت طبیعی شما به مرور کمتر می شه و بخاطر این ممکنه اینجا و آنجای بدن تون، سروکله چربیای اضافه پیدا شده و دچار چاقی موضعی شید، کار شما واسه خلاص شدن از شر پهلو یا شکم قلمبه، بسیار ساده س!؛ کافیه غذاهای پرکربوهیدرات (کربوهیدراتای ساده یا همون نون و برنج سفید، ماکارونی بدون سبوس و…) و پرچرب رو از برنامه غذایی روزانه تون خط بزنین و فعالیت بدنی روزانه تون رو تا ۴۵ دقیقه در روز زیاد کنین تا دوباره متناسب شید!

اردیبهشت (برج ثور)

مقابله واسه کاهش وزن واسه متولدان ماه اردیبهشت، بسیار سخته؛ چون شما غذاهای خوب رو دوست دارین و نمی تونین از اونا دل بکنین و از اون بالاتر عاشق غذاخوردن هستین. با این حال شما می تونین هر دو اینا رو با هم داشته باشین. می پرسین چیجوری؟ پیشنهاد مون واسه اردیبهشتیای خوش خوراک اینه که مصرف میوه، سبزی و نون و غلات سبوس دار رو در برنامه غذایی روزانه تون زیاد کنین. اینطوری بدون نیاز به فداکاریای بزرگ می تونین فیبر بیشتری دریافت کرده، زودتر سیر شید و سریع تر به وزن دلخواه تون برسین. درضمن، یادتون نره که ورزش واسه شما حیاتیه.

خرداد (برج جوزا)

اگه خردادی هستین و اضافه وزن دارین، به احتمال زیاد دلیلش اینه که معمولا باعجله و هول هولکی غذا می خورید و بیشتر غذاهای تون هم از نوع غذاهای سه سوته فست فودیه. البته نگران نباشین، دلمون نمی خواد فست فودهای عزیز دل تون رو از شما بگریم، فقط پیشنهاد می کنیم که شکلای جور واجور سالم اونا رو انتخاب کنین، مثلا ساندویچ مرغ تنوری رو جانشین همبرگر چرب کنین، به جای سس مایونز از سسای کم چرب استفاده کنین، نون ساندویچ تون رو از نوع قهوه ای یا سبوس دار انتخاب کنین، تلاش کنین غذاهای تون بیشتر تنوری و کبابی باشه تا چرب و سرخ شده. یه هفته به این پیشنهادا عمل کنین تا ببینین عقربهای ترازو با چه سرعتی پایین می رن و خودتون چقدر احساس سبکی می کنین.

تیر ( برج سرطان)

درسته که شما عاشق آشپزی هستین و هیچوقت غذایی رو که خودتون نچشیده باشین، سرمیز یا سفره نمی برین و واسه خونواده سرو نمی کنین، با این حال شمام شانس زیادی واسه رسیدن به تناسب اندام دارین. واسه رسیدن به این هدف باید به جای وعده های غذایی پرحجم، حجم وعده ها رو کم کرده و غذاهای کم کالری رو که پر از سبزیجات پرفیبر هستن، بپزید. هم اینکه هروقت هوس کردین میان وعده بخورین یا به غذا ناخنک بزنین، کمی پیاده روی کنین یا یکی، دو لیوان آب بخورین. درضمن راه رفتن در شب و زیر نور ماه به شما که شدیدا تحت تاثیر ماه هستین، پیشنهاد می شه.

مرداد (برج اسد )

شیره ها معمولا عاشق غذاهای سنگین و چرب هستن. از لازانیا و پاستای آلفردو گرفته تا باقالی پلوی چرب یا کباب و… در این حالت هیج راهی واسه لاغرشدن و رسیدن به تناسب اندام موجود نیس، مگراینکه کمی به خودتون سختی بدین و روغن، چربی، پنیر پیتزا، خامه، کره و… رو در برنامه غذایی روزانه خود محدود کنین.

پیشنهاد خاص ما واسه مردادیا امتحان کردن غذاهای چینیه. با اینکه ظاهرشون ممکنه باعث شه احساس بیداری کنین، ولی کافیه یه بار طعم چاینیز (غذای چینی) رو امتحان کنین تا مشتری شید.

شهریور ( برج سنبله)

طبیعت شما رو جوری پرورانده که به سلامتی تون اهمیت زیادی می دید و بخاطر این حتی اگه اضافه وزن داشته باشین، چهار تا پنج کیلو بیشتر نیس و واسه  خلاص شدن از شر اون خیلی راحت می تونین با محدودکردن شیرینی، شکلات و اسنکای کوچیک پرکالری به هدف برسین.

مهر (برج اندازه )

متولدان ماه مهر از متولدان بقیه ماه ها، متعادل تر هستن و بخاطر این کمتر پیش میاد که دچار اضافه وزن باشن. با این حال اگه می خواین کمی لاغر شید، یادتون باشه که کلمه جادویی شما «تعادل» است و به همین  خاطر رژیمایی مثل سوپ کلم، گریپ فروت، پروتئین و… با طبیعت تون جور در نمیاد.

درعوض بهتره یه رژیم متعادل و جور واجور رو برمبنای شمارش کالری امتحان کنین.

آبان (برج عقرب )

آبانیا کمی سخت وزن کم می کنن، اما لازم نیس ناامید شید چون با اراده و عزم راسخی که از شما سراغ داریم، مطمئن هستیم که با پیروی از یه رژیم کم کالری و ورزش همیشگی می تونین به هدف برسین. در کنار این دو اصل اساسی، کالاهایی مانند چای سبز رو هم که باعث تقویت متابولیسم می شه، امتحان کنین.

آذر (برج قوس)

به عنوان یه کماندار شما هیچ مشکلی با ورزش کردن ندارین و خیلی وقتا حیت به جای راه رفتن معمولی هم می دوید. البته ممکنه در طول فصل سرد که متابولیسم بدن کمی پایین میاد، دچار اضافه وزن شده باشین که اونم با محدودکردن حجم وعده های غذایی و خوردن پنج وعده غذای کوچیک تر در طول روز قابلحله.

دی (برج جدی)

ساختار طبیعی بدنی شما جای زیادی واسه اضافه وزن باقی نمی ذاره، اما اگه می خواین هیکلی متناسب داشته باشین ترکیبی از ورزشایی مانند یوگا و تای چی رو همرا با دو، پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری پیشنهاد می کنیم.

بهمن (برج دلو )

وقتی خسته هستین تمایل زیادی به غذاخوردن دارین، پس روند کاهش وزن واسه شما بیشتر روحی و روانیه تا جسمی. کافیه استرس تون رو کم کنین و در مواقع ناراحتی، ترس، عصبانیت، افسردگی، تنهایی و… به کار دیگری جز غذاخوردن پناه ببرین.

اسفند (برج حوت)

یه اسفندی هیچوقت ییشنهاد خوردن یه بشقاب ماکارونی پرچرب پر از پنیر رو رد نمی کنه. البته شما معمولا غذا می خورید تا به آرامش برسین و خود غذا اهمیت کمتری واسه تون داره. پس اگه با ورزش کردن و… بتونین آرامش گمشده زندگی تون رو پیدا کنین، دیگه لازم نیس کالری اضافه بگیرین و خود به خود لاغر میشین.

جمع آوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: مجله همشهری تندرستی

.

منبع : ۷ganj.org